Використання стратегій критичного мислення на прикладі
об’єкту проєктно-технологічної діяльності «Підставка під гаряче» 5 клас
Використані джерела:
- Додаток 11 до Державного стандарту про компетентнісний потенціал ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ У НУШ: ключові компетентності, уміння та ставлення.
- Додаток 12 до Державного стандарту про ВИМОГИ до обов’язкових результатів навчання учнів у технологічній освітній галузі.
- «Технологічна галузь у НУШ (методичний супровід)».
- Навчально-методичний посібник «Нова українська школа теорія практика формувального оцінювання у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти» для педагогічних працівників.
Нова українська школа - це ключова реформа МОН України. Головна мета - створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.
Ключова зміна для учнів стосується підходів до
навчання та змісту освіти. Адже мета НУШ - виховати інноватора та громадянина,
який вміє ухвалювати відповідальні рішення та дотримується прав людини.
Замість запам’ятовування фактів та понять учні набуватимуть компетентностей - це динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність. Тобто формується ядро знань, на яке будуть накладатись уміння цими знаннями користуватися, а також цінності та навички, що знадобляться випускникам української школи у професійному та приватному житті.
Для реалізації наступно - перспективних зв’язків з початковою школою, безболісною адаптацією п’ятикласників до нових умов шкільного життя у п'ятому класі пропонується використовувати технології, вправи, методики, стратегії звичні для дітей які прийшли з початкової школи.
Стратегії етапу цілепокладання:
- Створення проблемної
- «Мозковий штурм»
- «Гронування» («Асоціативний кущ»)
- «Знаємо – хочемо дізнатися- дізналися»
- Коло (або діаграма) Венна
- «Фішбоун»
- Стратегія створення ментальної карти та інші…
Ці стратегії допомогають:
- активізувати мислення учнів;
- формулювати цілі навчання;
- мотивувати учнів до їх осмислення;
- залучати школярів до конструктивного обговорення цілей;
- розвивати свідоме мислення.
Як це виглядає на практиці? Розглянемо на прикладах…
Комментариев нет:
Отправить комментарий